Canon EOS 550D

assalammualaikum semua ; ngeh2 , kali niyh aku nak share sket tentang research terbaru aku lam DSLR niyh . hu3 . kali niyh aku terpandang CANON EOS 550D lak , hu3 , dulu aku macam peminat setia NIKON , tapi skunk , aku banyak cari pasal , n cari tahu ngan CANON lak , hu3 , nak try compare antara 2 brand top DSLR kat MALAYSIA niyh . hu3 , niyh lah ciri-ciri yang aku dapat tahu . kiter belajar sama kayh . =)


 


Canon 550D adalah model dari Canon yang terbaru dan hangat dipasaran sekarang. Canon 550D,juga dikenali sebangai ‘baby EOS 7D’ kerana mempunyai cirir2 yang hampir sama dengan Canon EOS 7D. Dengan adanya Canon 550D yang penuh dengan ciri2 yang advance dan harga yang berpatutan,Canon 450D dan Canon 500D diketepikan. 18.1 megapixel dan mode video yang di upgrade adalah antara kelebihan Canon 550D. 6 imej komposisi untuk anda pilih mengikut kreativiti seperti standard,portrait,landscape,neutral monocrome dan faithful. Antara ciri2 Canon 550D ialah :
  • 18 Megapixel APS-C CMOS sensor
  • DIGIC 4 processor dengan ISO 100-6400 (Expansion to 12800)
  • Full HD movie recording
  • Soket microfon external
  • Fungsi movie crop
  • Dial mode – full AUTO,creative AUTO,program AE,shutter priority (Tv),aperture priority(Av),manual,A-DEP,portrait,lanscape,close-up,sport,night portrait,flash off,movie.
  • Penyerapan bunyi – untuk exposure panjang dan ISO tinggi
Harga bagi Canon 550D ini dijual pada harga RM3113 untuk EOS 550D (EF S18-55 IS) dan RM3888 untuk EOS 550D (EF S18-135 IS).

0 comments:

Catat Ulasan

thanksz responded it !
see ya !

EXCHANGE LINK

Dikuasakan oleh Blogger.

OTHERS CONTACT LINK

CLICK AT LINK KAYH ! !

YM
triplesic_999

myspace

tagged

friendster

facebook


YAHOO MESSENGER




* triplesic_999@yahoo.com *

My Followers

COLLAGE

Halaman

Blog Archive

POPULAR POSTS

GILE - GILE

Hujan - Ke Selatan (2012)