MADAH PERJUANGAN

Sesekali hidup ini tersepit antara dua pilihan namun ia diselesaikan dgn solat istikharah supaya pilihan yang dibuat itu ada berkatnya supaya ALLAH memberi petunjuk ke jalan kebenaran

suatu hari,
aku melalui sebuah kawasan,
jalannya lurus dan luas,
tampak menyenangkan,
tambah menyenangkan,
aku mempunyai teman,
ramai teman,
mereka yang menemaniku,
bersamaku dalam perjalanan ini,
kami terus berjalan,
hingga kami tiba di kawasan ini,
jalannya telah berpecah,
kami menemui banyak persimpangan,
persimpangan yang kami tidak tahu apa penghujungnya,
ketika itu kami mula berijtihad,
akhirnya kami berpecah,
mengikut haluan masing-masing,
dalam meneruskan jihad kami,
aku memilih jalan yang ku rasakan begitu indah,
ibaratnya aku telah memilih kenikmatan,
namun aku mulai merasa sunyi,
terasa jauh dari jalan yang suci,
hatiku ini bagaikan tempurung kosong,
yang sudah tiada gunanya,
aku mulai merasakan kesilapanku,
dan akhirnya aku terpaksa memulakan semula,
namun inilah hakikat perjuangan ini,
ada kalanya kita di atas,
ada kalanya kita terjatuh.

0 comments:

Catat Ulasan

thanksz responded it !
see ya !

EXCHANGE LINK

Dikuasakan oleh Blogger.

OTHERS CONTACT LINK

CLICK AT LINK KAYH ! !

YM
triplesic_999

myspace

tagged

friendster

facebook


YAHOO MESSENGER




* triplesic_999@yahoo.com *

My Followers

COLLAGE

Halaman

Blog Archive

POPULAR POSTS

GILE - GILE

Hujan - Ke Selatan (2012)